Strona grupy skanlacyjnej Hayate
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

-|-Strona główna grupy Hayate-|-

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Bohater bez peleryny - niedziela - 9 kwietnia 2017
Autor Wiadomość
tradycjonalista Al Pachinko
Hayate Team
Doujin Maker


Wiek: 22
Dołączył: 05 Mar 2016
Skąd: Lublin
Wysłany: 9 Kwiecień 2017, 23:53   Bohater bez peleryny - niedziela - 9 kwietnia 2017

    Kto Wam przyszedł do głowy po przeczytaniu tytułu? Lekarz? Strażak? Dostarczyciel pizzy?


    To ważne osoby, fakt, ale dzisiaj o chyba najbardziej niedocenianym zjawisku w przyrodzie. Mianowicie o tarciu.


    Chociaż moja obecna edukacja kręci się w okół zupełnie innych tematów, to kinematyka i dynamika zawsze były moimi ulubionymi działami fizyki. Może dlatego tak dobrze zapamiętałem tą jedną rzecz, na którą zwróciła mi uwagę nauczycielka, do której uczęszczałem na dodatkowe zajęcia przed maturą.


    Z czym kojarzy się Wam tarcie? Mnie kiedyś najbardziej z serem i marchewką, myślę, że to najczęstsze skojarzenia... :D Co ambitniejszym pewnie z potrzebą korzystania z łożysk, albo inne tego typu rzeczy. Ale czy pomyśleliście o tym, że tarcie jest nam niezbędne do nawet najprostszych rzeczy?


    Wyróżniamy dwa rodzaje tarcia: statyczne i dynamiczne. Pierwsze jest siłą, która działa, dopóki nie wprawimy ciała w ruch. Druga zastępuje pierwszą, kiedy ciało na które działamy siłą zaczyna się przemieszczać. Niewielu z Was zapewne pomyślało o tym, że to pierwsze jest nam niezbędne do takiego pisania na przykład. Pomyślcie: trzymacie w ręku długopis - oprócz tego, że przytrzymujecie go palcami, nie wypada Wam z dłoni między innymi dzięki temu, że tarcie statyczne (dzięki temu, że nasza skóra nie jest idealnie śliska) utrzymuje go w jednej pozycji, a długopis nie wije się nam w rękach jak ryba. Albo takie chodzenie - o wiele łatwiej jest iść po suchym chodniku, dzięki któremu mamy lepsze tarcie, niż po oblodzonej tafli śmierci, co? :D


    Latami trzymałem to w sobie, ale teraz wypuszczam Was na świat! Pamiętajcie - tarcie to nie tylko zdarte kolana i męka przy przesuwaniu szafy! To także nasza możliwość normalnego życia! :D











    PS. Z ciekawostek z działu moich obecnych zainteresowań - czy wiecie, że słynny piorun kulisty najprawdopodobniej wcale nie jest kulisty? Badania wykazują, że w pobliżu silnych pól elektromagnetycznych (takich jak np. w pobliżu piorunów) nasz umysł ma tendencję do odkształcania obrazu na właśnie taki bardziej "okrągły". Nawet patrząc na taką nitkę pioruna z nieba do ziemi, gdyby potraktować nasz mózg odpowiednio mocnym polem, to zobaczymy kulę. Smutne, nie?


 
 
doktryner Junsu
Hayate Team
świrnięta szajbuska


Wiek: 17
Dołączyła: 21 Kwi 2016
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Kwiecień 2017, 07:19   

Al, mój mózg wyparował xD
_________________

 
 
tradycjonalista Spiritusick
Hayate Team
Jerzyfikowany, 69%.


Wiek: 26
Dołączył: 05 Maj 2015
Skąd: wziąć wincyj %?
Wysłany: 10 Kwiecień 2017, 08:06   

czo ten Alpaka, to ja nawet nie :v

Alpaka napisał/a:
Kto Wam przyszedł do głowy po przeczytaniu tytułu? Lekarz? Strażak? Dostarczyciel pizzy?
Ja sobie przyszedłem do głowy :v

Alpaka napisał/a:
Z czym kojarzy się Wam tarcie? Mnie kiedyś najbardziej z serem i marchewką, myślę, że to najczęstsze skojarzenia... :D

Myślę, że nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale to może tylko ja taki spaczony :v
_________________
Bogu co boskie, cesarzowi co cesarskie. Spiritowi co zajebiste.


- Only god can judge me - he said.
- Guilty - decided Spiritusick.
 
 
konserwatysta aqvario
Hayate Team
Jego mackowatość


Wiek: 42
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Z innego wymiaru
Wysłany: 10 Kwiecień 2017, 10:12   

Al Pachinko napisał/a:
Bohater bez peleryny. Kto Wam przyszedł do głowy po przeczytaniu tytułu? Lekarz? Strażak? Dostarczyciel pizzy?
"Iniemamocni" i Edna strofująca Iniemamocnego: "Bez Peleryn!"! https://www.youtube.com/watch?v=ifqfQCmq77U :D

Al Pachinko widać zakuwał za długo xD Ale fakt, bez tarcia nie dałoby się podróżować, bo od czegoś trzeba się odepchnąć. Chociaż... może wymyślilibyśmy samochody magnetyczne i napęd grawitacyjny? xD No i bez tarcia nie byłoby kłótni... Czasem tarcia na linii mąż-żona są wystarczające do spowodowania niezłego pożaru xD
_________________
Cross: Bez okularów czuję się jakby oczy mi zabrano. xP
Willfred: Bo za bardzo na nich polegasz. Zamknij oczy i zacznij macać xDD
Aqvario: Witajcie w świecie tentacles! :D


Do mangi nie można podchodzić jak do kochanki - nie można się pieprzyć z każdą stroną!


 
 
integrysta Jerza
Hayate Team


Wiek: 24
Dołączyła: 01 Wrz 2014
Skąd: nocą tupta jeż?

Wysłany: 10 Kwiecień 2017, 14:16   

Spiritusick napisał/a:
Myślę, że nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale to może tylko ja taki spaczony :v
Nie tylko Ty~ :v
_________________
Apetyt rośnie w miarę Jerzenia~
 
 
integrysta sebil
Hayate Team


Wiek: 20
Dołączył: 20 Wrz 2015
Skąd: Głogów
Wysłany: 11 Kwiecień 2017, 16:48   

Hayate bawi i uczy...
Btw. Pola elektro magnetyczne są fajne np niedawno na lekcji budowaliśmy pociąg dla maluchów (odwiedzają naszą szkołę przynajmniej raz w miesiącu :V), a użyliśmy do tego 30m przewodu miedzianego, baterii i dwóch magnesów neodymowych :)
magnesy neodymowe są fajne :D
_________________

 
 
konserwatysta aqvario
Hayate Team
Jego mackowatość


Wiek: 42
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Z innego wymiaru
Wysłany: 11 Kwiecień 2017, 18:17   

Magnesy neodymowe to rewolucja w fizyce. Kiedyś nie było tak silnie spolaryzowanych magnesów, więc wszelkie obliczenia nie dawały nadziei na skuteczne wykorzystanie praktyczne. Od czasu ich odkrycia wiemy, że da się zrobić niemalże perpetum mobile. W sensie, że da się wykorzystać energię w wystarczająco wysokim procencie, aby wyglądało, jakby energia nie była pobierana z zewnątrz. Niby mają 35 lat, ale ja je pamiętam dopiero z końca podstawówki. Zajrzałem na wiki i z ciekawostek można podać, że 95% rzadkich metali na świecie wydobywają Chiny i wytwarzają aż 75% magnesów neodymowych. Niezłe uzależnienie... Dobrze, że nie mają monopolu na tarcie xD
_________________
Cross: Bez okularów czuję się jakby oczy mi zabrano. xP
Willfred: Bo za bardzo na nich polegasz. Zamknij oczy i zacznij macać xDD
Aqvario: Witajcie w świecie tentacles! :D


Do mangi nie można podchodzić jak do kochanki - nie można się pieprzyć z każdą stroną!


 
 
tradycjonalista Spiritusick
Hayate Team
Jerzyfikowany, 69%.


Wiek: 26
Dołączył: 05 Maj 2015
Skąd: wziąć wincyj %?
Wysłany: 11 Kwiecień 2017, 18:43   

Sądząc po ich populacji, to udział w tarciu też mają spory :v
_________________
Bogu co boskie, cesarzowi co cesarskie. Spiritowi co zajebiste.


- Only god can judge me - he said.
- Guilty - decided Spiritusick.
 
 
tradycjonalista Al Pachinko
Hayate Team
Doujin Maker


Wiek: 22
Dołączył: 05 Mar 2016
Skąd: Lublin
Wysłany: 11 Kwiecień 2017, 20:52   

Z neodymami są fajne historie, i, uwaga... Nadal można trafić "cwaniaków", którzy "obniżają" sobie nimi rachunki za prąd na starych licznikach indukcyjnych xD
_________________

 
 
integrysta sebil
Hayate Team


Wiek: 20
Dołączył: 20 Wrz 2015
Skąd: Głogów
Wysłany: 12 Kwiecień 2017, 01:39   

Stare liczniki... to były czasy :V
_________________

 
 
reakcjonista Ragi
Nie Rag tylko Ragi;)


Wiek: 26
Dołączył: 13 Lut 2012
Skąd: WLKP
Wysłany: 28 Kwiecień 2017, 18:38   Re: Bohater bez peleryny - niedziela - 9 kwietnia 2017

Al Pachinko napisał/a:
    Kto Wam przyszedł do głowy po przeczytaniu tytułu? Lekarz? Strażak? Dostarczyciel pizzy?

Spider-man :D
_________________
Tak wela szuka jedzenia :D
 
 
tradycjonalista Spiritusick
Hayate Team
Jerzyfikowany, 69%.


Wiek: 26
Dołączył: 05 Maj 2015
Skąd: wziąć wincyj %?
Wysłany: 4 Maj 2017, 08:35   Re: Bohater bez peleryny - niedziela - 9 kwietnia 2017

Ragi napisał/a:
Al Pachinko napisał/a:
    Kto Wam przyszedł do głowy po przeczytaniu tytułu? Lekarz? Strażak? Dostarczyciel pizzy?

Spider-man :D

Łysy z Brazzers :v
_________________
Bogu co boskie, cesarzowi co cesarskie. Spiritowi co zajebiste.


- Only god can judge me - he said.
- Guilty - decided Spiritusick.
 
 
reakcjonista Ragi
Nie Rag tylko Ragi;)


Wiek: 26
Dołączył: 13 Lut 2012
Skąd: WLKP
Wysłany: 4 Maj 2017, 16:35   

jaki facet zwraca uwaga na innych facetów na takich filmach? :D
_________________
Tak wela szuka jedzenia :D
 
 
tradycjonalista Spiritusick
Hayate Team
Jerzyfikowany, 69%.


Wiek: 26
Dołączył: 05 Maj 2015
Skąd: wziąć wincyj %?
Wysłany: 4 Maj 2017, 17:34   

Zajebisty :v

Łysy z Brazzers to nie facet, to symbol :v
_________________
Bogu co boskie, cesarzowi co cesarskie. Spiritowi co zajebiste.


- Only god can judge me - he said.
- Guilty - decided Spiritusick.
 
 
integrysta Jerza
Hayate Team


Wiek: 24
Dołączyła: 01 Wrz 2014
Skąd: nocą tupta jeż?

Wysłany: 4 Maj 2017, 18:24   

Spiritusick napisał/a:
Zajebisty :v
Albo taki, który nie ogląda takich filmów sam... :v
_________________
Apetyt rośnie w miarę Jerzenia~
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 15