Strona grupy skanlacyjnej Hayate
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

-|-Strona główna grupy Hayate-|-

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Fate/Grand Order - mobilny Fate
Autor Wiadomość
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 24 Lipiec 2018, 22:12   Fate/Grand Order - mobilny Fate

Jak już wyskoczyłem z pomysłem to trzeba to rozpocząć : )
W tym temacie będę się dzielił ciekawostkami ze świata Fate/Grand Order. Będą tu opisy zbliżających się eventów, linki do szczegółowych informacji czy też poradniki do nich. Wspomnę w kilku słowach o nadchodzących servantach i dorzucę czasem kilka słów na ich temat.

Cytaty spirita i Alpaki
Spirit napisał/a:
Mam Saber Alter i muszę przyznać, że faktycznie ma ciężką rękę. Ale to tylko truskawka na torcie bycia Arturią, muszę mieć wszystkie niezależnie od ich siły :D

Alpaka napisał/a:
ale mnie tam w FGO obchodzą tylko ładne servantki :v

Widzę, że każdy z nas ma jakiś cel do zrealizowania. Ja chcę wszystkich faraonów(na ten moment jest 2 a w sumie będzie 4), Spirit wszystkie Arturie, a Alpaka ładne „servantki”. Pojęcie piękna jest względne, ale wydaje mi się, że Alpaka jest na prostej drodze do zrealizowania swojego celu :P
Nie przedłużając.



Jako że na shoutboxie się już trochę rozpisałem na temat tego eventu to tak pokrótce przypomnę, że wszyscy Summer Servanci są limitowani a sam event został podzielony na 2 części.
Link do poszczególnych misji i dropów z nich oraz Ce eventowych.
Gdy tylko pojawi się poradnik to też go tutaj umieszczę.

Przejdźmy teraz do servantów




Na pierwszy ogień Tamamo Lancer. 5* servant posiadający ST Buster NP, bardzo dobre hit counts i świetny NP gain bo aż 1,05%, to bardzo dużo.
Niestety przykład summer servantów pokazuje, że Japończycy nie wiedzą czym jest balans. Przejdźmy do jej skilli.

Bardzo dobre Divinity dające 230 flat dmg od każdej karty, standardowy riding i bardzo dobry territory creation, nawet lepszy niż większości Casterów a ona jest Lansjerem.




No i zaczynają się schody. Pierwszy skill to buff dla całego party, z czego drugi efekt dotyczy tylko mężczyzn. Natomiast drugi i trzeci posiadają bardzo silne "demerit". Drugi skill daje charma, redukuje obronę na 3 tury i rzuca 5 turową klątwę, ale za to daje przeciwnikowi za darmo 1 belkę NP co czasem może być kluczowe w starciu, zwłaszcza z bossami Archerami i Asasynami, którzy mają ich tylko 3. Trzeci skill jest po prostu dziwny. Aż 6 efektów jednoturowych, za które Tamamo płaci turę później Stunem. Co ciekawe niektóre efekty mogą być w niektórych przypadkach zmarnowane: zwiększona produkcja gwiazdek, której tamamo nie może wykorzystać bo ma stuna i zwiększona efektywność Heala, problem w tym, że Tamamo nie potrafi się sama leczyć.


Single Target Buster Noble Phantasm czy można chcieć czegoś więcej? Do tego bardzo dobry efekt z overcharge ponieważ zadaje ona dodatkowe obrażenia wszystkim mężczyznom(nie tylko servantom, zwykłym mobkom też). Tutaj jest bardzo dobrze.



Jeszcze szybki rzut oka na materiały. Trzeba przyznać, że Tamamo nie ma zbyt wygórowanych wymagań jeśli chodzi o możliwość wylevelowania i wymaksowania skilli. Jeśli ktoś brał udział w poprzednich eventach i jest na równi z główną historią nie powinien mieć z tym problemu(problemem mogą być pióra, bo są dość trudne ale ostatnio sporo ich było w eventach). Jedynie niewiadomą w tym wypadku są muszelki, które pojawią się wraz z eventem, czy będą łatwe do zdobycia? Trzeba się będzie przekonać.




Zdradziecki rycerz tym razem w formie Ridera. Niezłe NP Gain wynoszące 0,71% ale za to zdecydowanie niższe hit counts od Tamamo, Noble Phantasm w przypadku Mordreda to AoE Arts.




Pierwszy skill to czysty buff do artsów, który zwiększy efektywność NP oraz pomoże Mordredowi szybciej go naładować. Kto wie może Brave Chain NPAAE pozwoli naładować Mordredowi NP w ciągu jednej tury. Drugi i trzeci skill pozwalają Mordredowi dłużej utrzymać się na polu bitwy. Rodeo gwarantuje jednoturowe Evasion i jednoturową zwiększoną generację gwiazdek z krytem. Trzeci daje Guts oraz ładuje pasek NP 20-30%.


Zwiększony debuff resistance i zwiększona moc Art o 5%, nie popisali się. NP to typowe AoE zadające normalne obrażenia, efekt z overcharge jest przeciętny bo wprawdzie obniża belkę NP wszystkim wrogom, ale jest to tylko % szansa.



Jeśli chodzi o materiały to Mordred jest odrobinę wybredny, oprócz nowych muszelek żąda rycerskich medali i to aż 16 na ascension i 24 na jeden skill, średni koszt zdobycia jednego to 59AP i tylko z ok 36% szansą.


Kolejne na naszej liście są panny piratki. ST Buster NP, przeciętne hit counts(tylko extra atak je ratuje) i NP Gain na poziome 0,85%. To tak na wstępie.




Pierwszy skill to typowy buff do ataku rozwinięty o dodatkowy efekt w postaci zwiększonej produkcji gwiazdek przez mężczyzn w party(dla niektórych bezużyteczny efekt). Drugi skill zwiększa absorbcje gwiazdek i daje kilka w pakiecie = przeciętność. Trzeci zwiększa atak na trzy tury, daje guts ale za to zmniejsza odpornośc na debuff przez trzy tury.


Klasowe skille są dość typowe jak na Archerów, zwiększone obrażenia od kryta i odporność na debuff. Przejdźmy do NP. Buster ST o ciekawej mechanice, mianowicie im mniej HP one mają, tym silniej uderzą. Efekt z overcharge jest bardzo dobry bo obniża obronę o 3 tury.



Materiałowo jest... różnie. Problem może być z kryształami i Serpent jewel. Wartym odnotowania jest fakt, że na jednego skilla potrzebują one aż 60 chains of fools! Są one łątwe do zdobycia ale średnio żeby wydropić jeden na najlepszej zonie potrzeba 30AP.


Ostatnia w tym zestawieniu i szczerze powiedziawszy mój osobisty faworyt w tym zestawieniu. Niech nie zmyli was ten ładny uśmiech. Ta dziewczyna to potwór i dosłownie i w przenośni(kto czytał jej legendę ten wie ;) ). Gdybym nie odkładał SQ na Kleopatrę to rzucił bym na Kiyohime z 5 biletów i 30SQ. Buster ST NP, NP Gain aż 1,05%, hit countsy też dobre (aż 6 ciosów na jednym busterze! :O). Wydaje się że całkiem sprawnie będzie mogłą naładować sobie NP.




Pierwszy skill to nic nadzwyczajnego, obniżenie szansy na kryta wszystkich wrogów. Drugi skill za to pokazuje dlaczego ona jest potworem, 3turowy 30% buff do Busterów. Nic dodać nic ująć, bardzo dobry skill. Trzeci skill daje 500% szanse na obniżenie obrony na 3 tury, ale przy okazji bufuje przeciwnika, zwiększając mu atak o 20%.


Patrzę na skille, patrzę na klasę, znowu patrzę na skille i oczom nie wierzę. BUster NP, 2 bustery z 6 atakami, buff ze skilla do busterów to i jeszcze dorzucają pasywkę 12% do busterów. Tak silnej pasywy nie ma wielu bersekerów, dla których to normalnie ten skill jest przeznaczony. Odporność na buff 12%, takie sobie. NP zadający dzięki skillom ogromny dmg, szansa na zablokowanie skilla przeciwnikowi to miły dodatek, ale nic specjalnego. Efekt z overcharge to 5turowy burn zadający 500-2500 dmg.
Kiyohime Lancer to przebrany Berseker NPBBE z buffami do Bustera sprawi, że z wielu przeciwnych Archerów nie będzie co zbierać.



Moim zdaniem Kiyohime z tego całego zestawu jest najbardziej wymagająca. Lampy na Ascension(120 AP i 17% szansy na drop) i 48 zębów na jeden skill może być frustrujące do farmienia, pozostałe materiały mogły być zdobyte na poprzednich eventach.

I to tyle, napiszcie czy nie przesadziłem zbytnio. Czy może zamiast zdjęć rzucić samymi linakmi?
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Grabki z Lilka
Hayate Team
Kapłanka Aqvario


Wiek: 33
Dołączyła: 01 Paź 2007
Skąd: z innej planety
Wysłany: 24 Lipiec 2018, 22:48   

Nie przesadziłeś. Zdjęcia są lepsze niż linki :)
_________________

 
 
Łopatka z Al Pachinko
Hayate Team
Doujin Maker


Wiek: 23
Dołączył: 05 Mar 2016
Skąd: Lublin
Wysłany: 25 Lipiec 2018, 00:14   

Podpisuję się pod słowami Lilki :D

Aratar napisał/a:
Pierwszy skill to typowy buff do ataku rozwinięty o dodatkowy efekt w postaci zwiększonej produkcji gwiazdek przez mężczyzn w party(dla niektórych bezużyteczny efekt).

xD

Hmm, nastawiałem się nad Tamamo, ale tak średnio to wygląda. Nie martwię się kwestią piór, bo w którymś evencie zgarnąłem ich sporo (były mi chyba potrzebne do ulepszania ataków Mash), ale te skille... Wzmocnienie ataku zawsze w cenie, ale urok ma długie ładowanie, nawet na maxie. Ostatni skill byłby nawet w miarę, ale ten stun... Po przejrzeniu wszystkich chyba najlepiej wyglądają Kiyohime i Anne z Mary, ale wygląda na to, że nie rzucę w tym przywoływaniu więcej niż 30 sq + paru biletów...
_________________

 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 25 Lipiec 2018, 09:46   

Cieszę się, że się podoba taka forma. Oczywiścię pragnę zaznaczyć, że to co piszę o servantach to moje odczucia i nie traktować tego jako prawdy objawionej :)
Widzę kilka literówek i kilka niepotrzebnych zwrotów ale nie chce mi się edycji robić bo jeszcze mi jakiś obrazek zniknie.

Ja, jak już napisałem, się wstrzymuję z summonami bo czekam na Kleopatrę i słucham potulnie dziadka Hassana :P
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Łopatka z Spiritusick
Hayate Team
Jerzyfikowany, 69%.


Wiek: 27
Dołączył: 05 Maj 2015
Skąd: Tak.
Wysłany: 25 Lipiec 2018, 10:10   

Spoczko temat :v
Ja też ściskam tickety i SQ w oczekiwaniu, tyle że na Altrię Archera :v
Z najbliższych summonów kusi trochę Mordred, ale jednak za mało by ryzykować.
_________________
Bogu co boskie, cesarzowi co cesarskie. Spiritowi co zajebiste.

- Only god can judge me - he said.
- Guilty - decided Spiritusick.

Bunkrów nie ma, ale też jest Spiritusick.
 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 25 Lipiec 2018, 21:03   

Sprawdziłem jeszcze raz ten event bo coś mi nie pasowało. Jak pierwsza częśc ma trwać aż 20 dni? No nie trwa tyle, to czas całego eventu. Na stronie wydawcy możemy przeczytać
Part Two is scheduled to start on 08-06 PDT.
You must have cleared Part One in order to participate in Part Two.
Part Two will feature a new map and new event items!

Tak więc 26.07-14.08 20:59 PST to czas trwania całego eventu a nie tylko pierwszej części. A przynajmniej tak jest napisane na stronie wydawcy.

Kolejna uwaga, banery będą rotacyjne. Znaczy to, że na każdy banerze pojawi się 5* servant a z nim 4* ale w różnych konfiguracjach, czasem będą pojedynczo, czasem razem. Najbardziej opłacalne jest, gdy servanci występują pojedynczo, jeśli chce się jakiegoś konkretnego trafić. Jeszcze nie wiadomo jak będą wyglądały rotacje i ile ich w ogóle będzie.

Obiecany link do poradnika, z którego można skorzystać:
Poradnik

Skoro druga część zacznie się zaraz po pierwszej przyjrzyjmy się sklepowi i strukturze oraz servantom. Najpierw sklep i struktura:
Summer event CZĘŚĆ II
Druga część przyniesie pięć nowych walut eventowych, 3 nowe CE i 4 nowych servantów (w tym odblokuje permanentnie Scathach(Assassin)).
Kto się pojawi w drugiej transzy?


All hail to the king tzn. Queen ;) Siódma już odsłona maskotki serii Fate i mogę was zapewnić, że nie ostatnia jaka się pojawi w tej grze. Nie dajcie się nabrać, jej pistolet na wodę jest bardzo niebezpieczny, a jeszcze jak podepnie sobie Excalibur jako bagnet to już trzeba uciekać gdzie pieprz rośnie. 5* Archer ST Arts NP. Generacje NP wprawdzie na poziomie 0,59%, ale wysokie hit counts i kilka innych czynników miało wpływ na to, że Arturia jednym brave chain potrafi naładować sobie pasek NP o 33% a nawet więcej, ale o tym niżej :)




Pierwszy skill dający buff do artsów, które są główną bronią Arturii. Dodatkowym efektem jest buff do obrony dla całego party co jest bardzo użyteczne. Drugi to bardzo potężny jednorazowy heal z bardzo niskim cooldownem (4 tury na 10 poziomie :O). Jednakże ceną za jego użycie jest poświęcenie 10% z paska NP. Coś za coś. Trzeci skill to drużynowy buff do ataku i po raz kolejny zwiększona produkcja gwiazdek generowanych przez mężczyzn w drużynie. Bardzo sensowny zestaw skilli, jednakże brak tutaj choćby najzwyklejszego evasion by był on świetny.



Klasowe skille to zwiększona odporność na debuff o 20%, zwiększone obrażenia od kryta o 10% i kolejne wzmocnienie do artsów na poziomie 10%. Przyjrzyjmy się jej NP. Jest to ST Arts, który wprawdzie zadaje mniej obrażeń niż Buster ale wciąż uderza solidnie. Dodatkowym efektem jest % szansa na zmniejszenie belki NP u przeciwnika. Jednakże jej efekt z overcharge jest bardzo silny. Arturia po wykonaniu sowjego NP potrafi sobie częściowo pasek na nowo zregenerować od 20 do aż 40%. To bardzo dobry efekt, pozwalający "spamować" NP w dość krótkim czasie. Jej Brave chain w postaci NPAAE może w tym bardzo pomóc.



Arturia na swoje Ascension żąda aż 30 medali, to całkiem sporo zważywszy, że inni "rycerscy" servanci oscylują w granicach 15-20(na szczęście w tym evencie w sklepie będzie możliwość kupna 20). Pozostałe przedmioty nie powinny stanowić problemu osobom, które czynnie uczestniczyły w ostatnich eventach. Co do materiałów na skille to widoczna jest spora ilośc zębów, bo aż 36, i dwa złote materiały w postaci rogów i korzeni. Szczęśliwie niewielu servantów wymaga tych materiałów i one także były łatwe do zdobycia w eventach.


Maria Antonia tym razem w formie Castera. AoE Arts NP, spore hit counts(szczególnie na kartach arts) i NP Gain na poziomie 0,32%. Niech nie zwiedzie was ta niewielka liczba. Casterzy są zdolni do wytworzenia samemu Arts Brave Chain. W przypadku Marii Brave Chain AAAE pozwoli jej na "wyprodukowanie" aż 55% paska NP.




Pierwszy skill to buff do ataku dla party i osobny buff dla mężczyzn. Drugi pozwoli Marii odzyskać trochę zdrowia i dać drużynie kilka gwiazdek do kryta, nic szczególnego. Trzeci natomiast mocno zwiększa jej żywotność bowiem staje się ona odporna aż na 3 ataki, a zanim wróg zada 3 ataki wycelowane konkretnie w nią może minąć sporo tur.


Klasowe skille to 10% buff do arts i odporność na debuff 4 %. Jej NP to Aoe Arts, którego dodatkowym efektem jest obniżenie szansy na zadanie kryta o 20% na 3 tury. Ciekawy jest efekt z overcharge bo zwiększa obrażenia od kryta dla całego party nawet o 40%.



Maria poza skarabeuszami nie wymaga żadnych złotych materiałów czy to na ascension czy to na skille, niestety mimo to niektóre z nich poza eventami są trudne do zdobycia i żmudne do farmienia(Serpent Jewel i pióra).
Maria na tle swoich innych "plażowych" koleżanek nie wyróżnia się zbytnio i moim zdaniem nie jest warta zainteresowania.


Przedstawiam wam Rockiego Balboe w spódnicy, znaczy się w stroju kąpielowym. Saint Martha tym razem jako ofensywny Ruler sprzedający sierpowe ciosy na prawo i lewo(kto mi nie wierzy, może obejrzeć ten filmik) . 3 bustery i ST Buster NP robi z niej zawodnika wagi średnio-ciężkiej. NP Gain na poziomie 0,76% i średnie hit counts nie powinny sprawiać problemów przy ładowaniu paska NP. A bo bym zapomniał, jej kapelusz jest fajny, rzekłbym gustowny.




Potencjał pierwszego skilla będzie ciężko wykorzystać, ponieważ poza eventem plażowe pola bitew można policzyć na palcach jednej ręki, ale za to drugi efekt będzie częściej wykorzystywany bo pozwala na ładowanie paska NP nawet do 30%. Drugi skill to niezły heal i 1 turowa odpornośc na debuffy. Trzeci to silny, 1 turowy, buff do obrażeń przeciwko przeciwnikom posiadającym trait: Divine, Demon i Undead. Jeśli jakiś przeciwnik ma mieszankę tych traitów to najprawdopodobniej obrażenia się skumulują.


Klasowy skill to zwiększona odpornośc na debuff o 25%. NP to ST Buster z dobrym efektem overcharge, bo obniża on obronę przeciwnikowi nawet do 50% i zostaje aktywowany przed zadawaniem obrażeń.



Rulerzy to bardzo ciekawa klasa nie posiadająca własnych figurek czy gemów niezbędnych do wymaksowania. Korzysta ona z przedmiotów innych klas dzięki czemu jest łatwa i tania w wylevelowaniu i dość kosztowna w wymaksowaniu skilli. Dzieje się tak ponieważ o ile niebieskie i czerwone gemy są ogólnie dostępne tak złote są bardzo cenne a ona potrzebuje 4 i to od wszystkich klas.
Marta jest ciekawym servantem zadającym przyzwoity dmg jak na neutralną klasę, otrzymującym mniej obrażeń od wszystkich klas z wyjątkiem bersekerów i avengerów i tańszą alternatywa dla Amakusy czy Joanny D'arc, którzy to kosztują więcej z racji bycia 5*.


Scathach powiedz ty mi, cóż takiego uczyniłaś Japończykom, że cię tak skrzywdzili? Czy to dlatego, że jako lancer jesteś jednym z najlepszych boss killerów w grze? Tego nie wiadomo. Tak jak Kintoki był dobrym darmowym servantem tak Scathach jest... nijaka. AoE Quick NP, dobre hit counts i NP Gain wynoszący 0,71%, pozwalający na średniej szybkości załadowanie belki NP z racji tylko jednej karty arts.




Pierwszy skill to 1 turowy taunt, zwiększający obrażenia od kryta na 1 turę. Drugi pozwala na leczenie sojusznika i znów 1 turowy dmg cut do maks 1000 obrażeń. Trzeci a zarazem ostatni jest w końcu ofensywny, dający buff do kart Quick na 1 turę i pozwalający na ominięcie Invincibility na 1 turę.


Jej jedynym klasowym skillem jest zwiększona produkcja gwiazdek z krytem o całe 2% :/
NP to AoE Quick, którego efektem z overcharge jest szansa na zaaplikowanie instant death do 70%(aktywuje się przed zadaniem obrażeń). Na zwykłe mobki może i to zadziała, ale na bossów czy servantów może być to o wiele za mało.



Z racji bycia eventowym servantem przedmioty niezbędne do ascension można kupić w sklepie, dzięki czemu ich zdobycie nie stanowi żadnego problemu. Materiały do skilli też nie powalają na kolana jeśli chodzi o dostępność, jedynie Skarabeusz może stanowić większe wyzwanie bo poza eventami potrzeba średnio 250AP na jeden.
Scathach jest przykładem nieprzemyślanego servanta, trochę broni, trochę leczy i trochę zadaje obrażeń. Oczywiście nie można mówić, że jest całkowicie bezużyteczna. 5 ciosów z NP na każdego przeciwnika może wygenerować całkiem pokaźną ilość gwiazdek do kryta. Mimo to Scathach w wersji zabójcy nie znajdzie się w moim składzie poza eventem.
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
Ostatnio zmieniony przez Aratar 25 Lipiec 2018, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grabki z Smoq
Hayate Team
Bziuuuuuuum


Wiek: 30
Dołączył: 06 Sie 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Lipiec 2018, 21:57   

Uch a takie tl;dr co jest fajnego w grze i na czym ona dokładnie polega :D?
_________________
Jestem głodny :(, Gość nakarm mnie... onegai.
 
 
Łopatka z Al Pachinko
Hayate Team
Doujin Maker


Wiek: 23
Dołączył: 05 Mar 2016
Skąd: Lublin
Wysłany: 26 Lipiec 2018, 13:43   

Imo, drugi rzut servantów wygląda o wiele lepiej.

Aratar napisał/a:
Mimo to Scathach w wersji zabójcy nie znajdzie się w moim składzie poza eventem.

Ja wciąż się waham. Póki co, to jedyna Scathach na którą mam szansę, ale nie wiem, czy mój skład da radę udźwignąć 2 (3) mocno średnie postaci. Mój podstawowy skład to: Mash 60/60, Elisabeth 80/80, support, Saber Lily 80/80, Martha 80/80 i Nightingale 90/90. Planuję wymienić Saber Lily na Nero (w tej chwili 70/80, więc już niedługo), ale muszę przyznać, że taki Camelot gra mi się ciężko. Miejsce na Scathach musiałaby zrobić Elisabeth lub Matha, co byłoby trochę bolesne. No i w dodatku jeśli chodzi o asasynów, mam jeszcze Shiki...

No i zaczął się event! Szkoda, że od tradycyjnych problemów z cache...
Próbowałem zgarnąć 3* CE w 8 summoningach, ale coś nie mam farta :/ W pierwszym przywoływaniu dostępne wszystkie nowe postaci + zwiększone szanse na Tamamo i Mordred, więc rzuciłem na razie tylko jednym biletem, oczywiście bezskutecznie.
Bolesne okazały się też dla mnie plany, bo cały mój podstawowy skład zgarnia tylko jedzenie i wodę :| One sie w ogóle do czegoś przydaję poza wykupowaniem kart do expa i hp/ataku?
_________________

 
 
Łopatka z Spiritusick
Hayate Team
Jerzyfikowany, 69%.


Wiek: 27
Dołączył: 05 Maj 2015
Skąd: Tak.
Wysłany: 26 Lipiec 2018, 13:48   

To stawiania budowli, oprócz kamieni, drewna i stali potrzebne jest też jedzenie, a może i woda, nie wiem tej jeszcze nie potrzebowałem.

8 summoningów? Ja już wyłożyłem chyba ze 40k FP żeby zdobyć tę kartę 3* CE XD
Jak na razie wpadła tylko jedna :(

edit: no i ja nie farmię podstawowym składem :v
Staram się wpychać jak najwięcej bonusowych postaci, nawet jeśli są na pierwszym lvlu :v
_________________
Bogu co boskie, cesarzowi co cesarskie. Spiritowi co zajebiste.

- Only god can judge me - he said.
- Guilty - decided Spiritusick.

Bunkrów nie ma, ale też jest Spiritusick.
Ostatnio zmieniony przez Spiritusick 26 Lipiec 2018, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Łopatka z Al Pachinko
Hayate Team
Doujin Maker


Wiek: 23
Dołączył: 05 Mar 2016
Skąd: Lublin
Wysłany: 26 Lipiec 2018, 15:34   

łącznie już robiłem summoningi na 20k FP. I nic. Ale bieda :(

Też nie farmię podstawowym, ale boli, że ledwo znalazłem kogokolwiek do walki z bonusami na drewno, kamienie i żelazo :v Ale za to jak miło zobaczyć to "+6" przy zasobach~
_________________

 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 26 Lipiec 2018, 19:41   

Smoq napisał/a:
Uch a takie tl;dr co jest fajnego w grze i na czym ona dokładnie polega :D?

Możesz zdobyć servantów znanych z serii Fate plus zobaczyć jak inne znane postacie zostały wykorzystane w grze. Twoim celem jest naprawianie nieprawidłowości w historii ludzkości.



Coś się już tworzy.

Al Pachinko napisał/a:
Imo, drugi rzut servantów wygląda o wiele lepiej.

Aratar napisał/a:
Mimo to Scathach w wersji zabójcy nie znajdzie się w moim składzie poza eventem.

Ja wciąż się waham. Póki co, to jedyna Scathach na którą mam szansę, ale nie wiem, czy mój skład da radę udźwignąć 2 (3) mocno średnie postaci. Mój podstawowy skład to: Mash 60/60, Elisabeth 80/80, support, Saber Lily 80/80, Martha 80/80 i Nightingale 90/90. Planuję wymienić Saber Lily na Nero (w tej chwili 70/80, więc już niedługo), ale muszę przyznać, że taki Camelot gra mi się ciężko. Miejsce na Scathach musiałaby zrobić Elisabeth lub Matha, co byłoby trochę bolesne. No i w dodatku jeśli chodzi o asasynów, mam jeszcze Shiki...

No i zaczął się event! Szkoda, że od tradycyjnych problemów z cache...
Próbowałem zgarnąć 3* CE w 8 summoningach, ale coś nie mam farta :/ W pierwszym przywoływaniu dostępne wszystkie nowe postaci + zwiększone szanse na Tamamo i Mordred, więc rzuciłem na razie tylko jednym biletem, oczywiście bezskutecznie.
Bolesne okazały się też dla mnie plany, bo cały mój podstawowy skład zgarnia tylko jedzenie i wodę :| One sie w ogóle do czegoś przydaję poza wykupowaniem kart do expa i hp/ataku?

No ta Scathach to mocny zawód niestety. Mash to najlepszy defender w grze a po Camelocie jest jeszcze lepsza. Shiki będzie bardzo dobra przy jednym challenge queście podczas Nero Festa za ok 2 miesiące.

Spiritusick napisał/a:
To stawiania budowli, oprócz kamieni, drewna i stali potrzebne jest też jedzenie, a może i woda, nie wiem tej jeszcze nie potrzebowałem.

8 summoningów? Ja już wyłożyłem chyba ze 40k FP żeby zdobyć tę kartę 3* CE XD
Jak na razie wpadła tylko jedna :(

edit: no i ja nie farmię podstawowym składem :v
Staram się wpychać jak najwięcej bonusowych postaci, nawet jeśli są na pierwszym lvlu :v

W pewnym momencie gra będzie wymagała na zmianę wszystkich surówców, ja już teraz kolejny buduje za żywność i wodę. Doszedłem też do wniosku, że pójście jednym konkretnym planem jest nieefektywne i po prostu buduje od razu to co mogę. Ja wydałem ponad 70k FP i mam trzy kopie 3* CE i więcej FP poza jednym codziennym darmowym pullem już tutaj nie wydaje bo w drugiej części pojawią się nowe CE i nowe surowce.
Ja zanim zacząłem grać to przygotowałem sobie pięć różnych składów w zależności od surowca by zmaksymalizować zyski, dlatego mój skład na drewno wygląda tak:


Najgorsze jest to, że żywność sama w sobie nie ma miejsca do dropu i jest doczepiana do każdej zony. To i RNG potrafią dać mocno w kość. Poszedłem sobie z moją ekipą by farmić żelazo i miałem takie RNG, że trafiłem więcej żywności(bez żadnego bonusowego servanta) niż żelaza do którego miałem +6. Coś czuję, że wyczyszczenie sklepu i zabudowanie wyspy może być uciążliwe i najprawdopodobniej będę zmuszony do skorzystania z jabłek bo razem ze znajomym chcemy odblokować wszystkie linie dialogowe i wszystkie nagrody(łaćznie 900 mana prismów) bo potrzebujemy 5k mana prismów na specjalną CE, które się pojawi za jakiś czas.
Dodam też, że silniejsze zony są mieszane i np. zona do drewna gdzie byli sami łucznicy w misji za 40AP ma już saberów i bersekerów. Wygrałem to fartem, Cu lancer z supporta uratował mi tyłek a było gorąco.
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Łopatka z Spiritusick
Hayate Team
Jerzyfikowany, 69%.


Wiek: 27
Dołączył: 05 Maj 2015
Skąd: Tak.
Wysłany: 27 Lipiec 2018, 09:43   

Czy wasze kokoro są gotowe?

u223e5qurcc11.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 234,26 KB

_________________
Bogu co boskie, cesarzowi co cesarskie. Spiritowi co zajebiste.

- Only god can judge me - he said.
- Guilty - decided Spiritusick.

Bunkrów nie ma, ale też jest Spiritusick.
 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 28 Lipiec 2018, 09:41   

Przykre, ale prawdziwe. Lekcja na dziś: uważaj w co klikasz. Kolega z rozpędu kliknął w summona i zamiast FP wybrał SQ. Wprawdzie jakby coś trafił to może i by się ucieszył, ale same CE mu wypadły. Przez jeden dzień był zły na cały świat :D

Ja już dzisiaj, tak na 90%, zabuduje całą wyspę. Do tej pory zużyłem ok 6 brązowych jabłek i 2 srebrne. I się tak zastanawiam czy zacząć wykupować sklep czy jechać od początku i najpierw zabudować ją trzykrotnie. Ze sklepu póki co kupiłem tylko jedno CE(figurki można olać, zawsze gdzieś wpadną, bardzo, bardzo rzadko się wyczerpią no i to zawsze 1400 mniej waluty eventowej na każdy rodzaj).
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Łopatka z Al Pachinko
Hayate Team
Doujin Maker


Wiek: 23
Dołączył: 05 Mar 2016
Skąd: Lublin
Wysłany: 28 Lipiec 2018, 09:55   

No ja porzuciłem jak na razie trzymanie się jednego planu i cbyba porzucę też trzykrotne budowanie całości. Zapewne najpierw wykupię sklep i wtedy spróbuję budować po raz drugi.

Mam pytanie odnośnie obecnego summoningu, nie mogę znaleźć odpowiedzi na reddicie. Obecny pick up pozwala na zdobycie wszystkich servantów z pierwszego rzutu. Szczególnie zależy mi na lancerach, więc czekałem aż będzie dodatkowo rate up na Kiyohime i Tamamo, ale już trzeci dzień na banerze jest Mordred. W rozpisce wszystkie mają po 0,7% szans. Chciałbym rzucić 30 sq na summoning gdzie wszystkie są dostępne (ale zwiększone szanse na Tamę i Kiyo jak się da) a potem bilety na samą Kiyohime. I teraz pytanie: przywoływać teraz, czy czekać? Myślałem, że będą się zmieniać na banerze rotacyjnie, ale ta hipoteza upadła. Może Mordres jest tam tylko po to, by nie było samej Tamamo?
_________________

 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 28 Lipiec 2018, 10:51   

Al Pachinko napisał/a:
Myślałem, że będą się zmieniać na banerze rotacyjnie, ale ta hipoteza upadła.

No przecież jest rotacyjny, więc żadna hipoteza nie upadła :P


Rate up na Kiyo i Tamamo będzie od 3 do 6 sierpnia, więc u nas pewnie 4 do 7. Tamamo będzie zawsze na rate up bo jest jedynym 5* w tej puli. Najlepsze szanse będziesz miał właśnie tam, pamiętaj że nic nie jest gwarantowane. Na 4chanie gość wrzucił summon w którym trafił Drake'a i Karnę. Szansa, że trafi któregoś z nich przy rate up Tamamo wynosiła ok 0,020%. Czy rzucać SQ teraz to już od ciebie zależy. Kiedy Kiyo będzie z Tamamo to nie znaczy, że piratek i Mordreda tam nie będzie, oni też gdzieś się w tej puli znajdą.
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Łopatka z Al Pachinko
Hayate Team
Doujin Maker


Wiek: 23
Dołączył: 05 Mar 2016
Skąd: Lublin
Wysłany: 28 Lipiec 2018, 11:46   

Ugh, pisałem od razu po przebudzeniu i napisałem dziwnie :( Z rotacją chodziło mi o zmianę na banerze między 26 a 31 lipca, gdy dostępne będą wszystkie trzy 4* postaci. Na razie jest Mordred z informacją o zwiększonych szansach na nią. Wcześniej myślałem, że będzie to coś na zasadzie: 2 dni Mordred z Tamamo, potem 2 dni Mordred i Kiyohime, a na koniec Tama z piratkami. Ten pomysł mi upadł.
Aratar napisał/a:
Kiedy Kiyo będzie z Tamamo to nie znaczy, że piratek i Mordreda tam nie będzie, oni też gdzieś się w tej puli znajdą.

No właśnie niestety nie:
Cytat:
As the lineup for "Summer! Ocean! Pioneering! FGO Summer 2018 Pickup Summon 1 (Daily)" will change daily, "Anne Bonny & Mary Read (Archer)," "Mordred (Rider)," and "Kiyohime (Lancer)" will not be available to summon on certain days. Please be sure to confirm the lineup before summoning.

Więc jako że chcę spróbować zdobyć wszystkie, to muszę rzucać teraz, albo pod koniec eventu (pierwszej części) + planuję pobawić się ticketami jak będzie KiyoTama. Wolałbym rzucać teraz - nawet jeśli nie trafię jakiegoś servanta, to zawsze może wpaść eventowe CE (raz, że się przyda, dwa, to z Atalantą zwyczajnie mi się podoba). I się tak waham, między zaufaniem do banera, a zaufaniem do rozpiski :(
_________________

 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 28 Lipiec 2018, 14:45   

A to takie rotacje dzienne występują dość rzadko. Co do nie występowania. Nie zauważyłem tego wcześniej, mea culpa. No tak, jeśli chcesz wszystkie to musiałbyś teraz. No ta ce z Atalantą nie jest zła: jednorazowe stadion i max +10% do quicków.
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Łopatka z Al Pachinko
Hayate Team
Doujin Maker


Wiek: 23
Dołączył: 05 Mar 2016
Skąd: Lublin
Wysłany: 28 Lipiec 2018, 15:49   

Zaryzykowałem i... :D
Warto było :v

Capture+_2018-07-28-15-39-54.png
Plik ściągnięto 7 raz(y) 1,54 MB

_________________

 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 28 Lipiec 2018, 21:32   

Niezły strzał i niezły hazardzista z ciebie. 0,7% na rate up to tyle co na 5*
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 29 Lipiec 2018, 10:11   

Jak powiedział, tak zrobił i wyspę całą wczoraj zabudował ;)

Teraz wykupuje sklep. Podobno bez problemu będzie można wrócić do pierwszej części po rozpoczęciu drugiej, także na razie jabłek już nie wydaje. Wpadła mi też CE eventowa z mobka dzięki czemu będę mógł zrobić MLB po evencie bo jest całkiem niezła dla Riderów.

Screenshot_20180728-231326.png
Plik ściągnięto 4 raz(y) 2,72 MB

_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 11:58   

Kolejne ogłoszenie. Event trwa w najlepsze, ale też zaczęło się świętowanie z okazji 400 dni serwera.
Z tej okazji przez cztery dni(od dzisiaj!) codziennie będzie jedna nagroda za zalogowanie do gry:
4 mln QP
40k FP
4 złote jabłka
4 bilety.
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Łopatka z Al Pachinko
Hayate Team
Doujin Maker


Wiek: 23
Dołączył: 05 Mar 2016
Skąd: Lublin
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 14:30   

Niby ładnie, pięknie, ale mało :( Chociaż QP już wydałem :P

Btw. wczoraj skończyłem swoją wyspę, zgarnąłem Scathach i nawet zrobiłem jej jedno ascension :v
_________________

 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 19:58   

Nie można oczekiwać, że zawsze będą dawać wszystko co najlepsze to tylko przypomnienie, że serwer działa już 400 dni. Japończycy też to samo dostali, na 500 dni będzie 5 nagród po 5 sztuk na 600 będzie 6 i itd.

A jak już o Japonii wspominam to nie mogę nie napisać o ich 3 rocznicy, a w zasadzie o jednym z jej punktów. Pominę to, że dostali za darmo 100SQ i w zależności jak długi ma się login streak otrzymuje się dodatkowo do 200SQ (a myśmy 10 dostali :( ). No ale ja nie o tym.

W Japonii odbyło się głosowanie, które rozdziały FGO gracze chcieliby zobaczyć w formie animowanej. Wyniki głosowania wyglądają następująco
Dwuczęściowy film otrzyma 6th Singularity: Camelot. Produkcją zajmie się I.G.(GITS, Psycho Pass). Dlaczego nie ufotable? :( :( :(
Natomiast anime otrzyma 7th Singularity: Babilonia. W tym linku teaser trailer
https://www.youtube.com/watch?v=BLOCdPTQirI

Na szczęście to już chyba wygląda jak ufotable, ale ja w anime nie siedzę od kilku lat to nie wiem.

Jakiś miły Japonista mógłby przełożyć te robaczki pojawiające się w trakcie na jakiś bardziej zrozumiały język?
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
Ostatnio zmieniony przez Aratar 30 Lipiec 2018, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Łopatka z Al Pachinko
Hayate Team
Doujin Maker


Wiek: 23
Dołączył: 05 Mar 2016
Skąd: Lublin
Wysłany: 31 Lipiec 2018, 16:30   

Te dwie linijki z początku to:
Starożytność (pisana znakami na erę bogów"), ostatnia era tajemnic.
A także era, w której rozdzieliło się przeznaczenie ludzi i bogów.
Reszta to wypiska ludzi odpowiedzialnych, można ją znaleźć na reddicie.

Trochę szkoda, że tylko te dwa singularities. Z dotychczasowych misji w FGO najbardziej podobał mi się Rzym, ale Babilonu jeszcze nie ma, więc ciężko mi powiedzieć jak to będzie. Camelotu jeszcze nie skończyłem, dopiero niedawno pokonałem Gawaina przy bramie, a teraz jestem zajęty eventem. Na pewno obejrzę i na pewno będzie lepsze od Fate/Extra, który powinien zostać wymazany z historii serii.

Btw. nie pamiętałem, że Fou jest taki malutki xD
_________________

 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 5 Sierpień 2018, 20:19   

Jutro startuje druga cześć eventu(ok 8-9 rano czasu polskiego), a wraz z nią nowy baner, także osoby czekające na Martę i Arturię w końcu się doczekały(chociaż nie mam pewności czy Marta będzie wyszczególniona już w pierwszym dniu).

Ja niestety nie zabudowałem całej wyspy 3krotnie, ba nawet 2 razy mi się nie udało, dlatego jestem zmuszony do użycia jabłek.
Co ciekawe w trakcie pierwszej części zużyłem 2 srebrne i 6 brązowych jabłek, trafił się również level up(odnowione AP). Mój znajomy zaczął kilka godzin później i trafił mu się tylko level up. Miałem ponad 200AP przewagi nad nim. Wyniki?
Wykupił cały sklep(nie kupujemy figurek bo to strata czasu i walut) i zabudowuje wyspę po raz 3. Ja muszę wydać w sklepie jeszcze ok 3 tys w różnych walutach i postawiłem tylko 2 budynki w trakcie drugiej budowy. Tak działa RNG. Dlatego jak będę wieczorem grał to wydam wszystkie srebrne jabłka(17) i brązowe(7). Mam nadzieję, że to mi wystarczy.
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Łopatka z Al Pachinko
Hayate Team
Doujin Maker


Wiek: 23
Dołączył: 05 Mar 2016
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Sierpień 2018, 14:41   

Dopiero przed chwilą miałem okazję ściągnąć aktualizację gry i uznałem, że chociaż spróbuję sił w przywoływaniu. FGO chyba próbuje zrekompensować mi to, że nie zdobyłem Scathach jakiś czas temu :v

Capture+_2018-08-06-14-38-08.png
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,55 MB

_________________

 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 6 Sierpień 2018, 21:01   

Szkoda, że żadnej eventowej CE, które są na rate upie, ale też dobrze 4/10 to złote karty, nice. Scathach się jeszcze pojawi na przełomie grudnia i stycznia. Co tam się będzie działo, gracze F2P będą mieli test silnej woli, by nie sięgnąć po portfel i nie kupić SQ.
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Łopatka z Al Pachinko
Hayate Team
Doujin Maker


Wiek: 23
Dołączył: 05 Mar 2016
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Sierpień 2018, 21:30   

Próbowałem potem szczęścia w różnych summoningach i mam 3 czy 4 te CE Meat Wars, 2 razy to 3* i... Tamamo 5* :v Teraz nie wiem czy stawiać bardziej na Tamamo czy rozwijać Kiyohime, będę miał twardy orzech do zgryzienia...
_________________

 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 7 Sierpień 2018, 09:14   

Powiem tak. Każdy 5* servant jest wart wylevelowania, niezależnie czy jest dobry czy słaby. Potem to już skille. Tamamo jest specyficzna, ma dwa demerity, ale to nie oznacza, że jest słaba(chociaż tak mogło to zabrzmieć z tego co napisałem o niej powyżej). Po prostu trzeba grać z nią w party bardziej taktycznie. Kiyohime to nadal mój faworyt z tej pierwszej transzy bo jest prostolinijna, bufuje siebie, osłabia przeciwnika i zadaje obrażenia. Nie trzeba się wysilać :P
Sprawdziłem w kilku tierlistach(angielskich i japońskich) i Tamamo Lancer to tier 3 zazwyczaj(tier 1 jest najlepszy, ale to miejsce okupowane przez supporty). Oczywiście nie trzeba grać dla rankingów(ja gram Edmondem Dantesem, który jeszcze do nie dawna miał ocenę ogólną 4/10).
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 10 Sierpień 2018, 10:48   

Jak tam budowanie na drugiej wyspie? Ja dzisiaj zaczynam budować po raz 3.
Ciekawostka warta uwagi. Po zbudowaniu 12 budynków otrzymujemy Crystalized Lore, a w całym evencie są trzy. Wydawać by się mogło, że by zdobyć wszystkie trzy trzeba zabudować wyspę trzykrotnie. Otóż nie! Po zabudowaniu wyspy wystarczy zburzyć ostatni budynek, którego nagrodą jest CL i zbudować kolejny i tak w sumie 3 razy. Naprawdę warto, bo CL jest potrzebne do wymaksowania skilli a poza eventami jest nie do zdobycia.
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Łopatka z Al Pachinko
Hayate Team
Doujin Maker


Wiek: 23
Dołączył: 05 Mar 2016
Skąd: Lublin
Wysłany: 10 Sierpień 2018, 17:37   

Dzisiaj skończyłem wyspę. Dobrze, że napisałeś o tym Lore, chętnie zgarnę 2 dodatkowe sztuki.
_________________

 
 
Aratar
Valar


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lut 2012
Skąd: Głogów
Wysłany: 14 Sierpień 2018, 22:34   

Dzisiaj ostatni dzień eventu(niby spóźnione info, ale można jeszcze przez noc grać). Ja spędziłem przy Fate dzisiaj ok 6h, wydałem 17 srebrnych i 11 brązowych jabłek. Zabudowałem wyspę 6 razy(3 razy I i II część) i ze sklepu wykupiłem niemal wszystko poza figurkami i kilkoma kociołkami.

Od jutra przez tydzień Training Grounds tańsze o połowę. Jeśli brakuje wam jakichś gemów to dobra okazja by uzupełnić zapasy(sam się czaje na gemy casterów i asasynów), a tak to przez ten tydzień będę robił same interlude i strengthening questy by zyskac za darmo kilka SQ.
_________________
Laureat nagrody "Złotej łyżeczki honorowego nabywcy"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17